Svi vole povlastice koje donosi letenje privatnim zrakoplovom, no nije svatko namijenjen da postane vlasnikom jedne od tih letećih mašina. Keith Swirsky, predsjednik GKG Lawa donosi primjer kupnje aviona od 10 milijuna dolara čija se vrijednost smanjuje za 5% u narednoj godini. Na taj način izgubili ste 500.000 dolara u vrijednosti aviona, plus potencijalni povrat investicije od recimo isto 5%, dakle još 500.000 dolara.  Ako tome dodamo još 600.000 dolara troškova održavanja aviona, to je 1,6 mlijuna dolara. Ako letite 100 sati unutar godine, jedan sat vožnje vas prema toj računici košta 16.000 dolara. Charter let bi koštao oko 6.000 dolara. Ako letite više, 200 ili 300 sati na godinu, onda se više isplati imati privatni zrakoplov. Ali to je puno sati letenja, napominje Swirsky.

Članovi Robb Reportova Savjetničkog odbora za privatnu avijaciju predlažu da se prije kupnje vlastitog zrakoplova upitate ova četiri pitanja:

Koliko sati letim na godinu ?

Ovo pitanje ostaje zlatni standard pri odlučivanju o vlasništvu. Ako se radi o manje od 200 sati letenja na godinu, možda su charter letovi ili djelomično vlasništvo bolje opcije za vas.

Odakle letim ?

Ako nemate dobrog operatera leta blizu svog doma mogli biste biti dobar kandidat za djelomično vlasništvo ili ipak kupnju.

Kad letim i koliko dugo ostajem ?

Charter je skup za jednosmjerna putovanja. Djelomično vlasništvo moglo bi biti bolji izbor ako često duže ostajete na mjestima na koja putujete.

Prakticiram li različite tipove putovanja ?

Ako općenito letite manje od pet sati po putovanju, ali imate jedan ili dva duža putovanja na godinu najbolja opcija bi bila posjedovati manji avion i nadopuniti ga sa charter letovima za duga putovanja ili ona koja zahtjevaju više sjedećih mjesta.

Podijeli objavu